söndag 10 maj 2020

Han har redan burit vår börda





Ps.81: 7-8 "Jag lyfte bördan från hans axlar, hans händer blev fria från lastkorgen. I nöden ropade du och jag räddade dig".

Ropa till Herren när bördan blir för tung, när skräcken antastar och den onde pekar på vad som kan ske. Gå alltid till källan Jesus. Guds ord har alla svar och vi får ropa ut löftena eller påminna Gud om vad han själv lovat oss. Vi ska ösa med fröjd ur frälsningens källa. Hans källa har vatten tillfyllest.

Den samariska kvinnan skulle ösa upp vatten ur brunnen åt Jesus. Hon kände inte till Guds gåva, det levande vattnet. Jesus sade: "Men den som dricker av det vatten jag ger honom ska aldrig någonsin törsta. Det vatten jag ger blir en källa i honom med vatten som flödar fram till evigt liv."  Kvinnan sade till honom: "Herre, ge mig det vattnet, så att jag slipper bli törstig och gå hit och hämta vatten." Joh. 4:14-15

När vi dricker av det levande vattnet, Guds Ande, behöver vi inget annat. Gud kan fylla oss med sin kraft och frimodighet, ge befrielse från nöd.