onsdag 22 februari 2017

Allt till Jesus

När livet är fyllt med frågetecken och stora och många förändringar är på kommande kan saker och ting upplevas väldigt förvirrande. Då är det bästa att lämna allt till Jesus och låta den helige Ande fylla en med ny kraft och styrka för varje dag. Blott ett ögonblick i sänder. En sak i taget. Han har ju inte gett oss ofärdens tankar utan fridens, till att ge oss en framtid och ett hopp. Jer. 29:11  Jag vet vilka planer jag har för er, säger Herren. Det är goda planer och inte onda, för jag vill ge er en framtid och ett hopp.(Levande bibeln).



När frågetecknen hopar sig och jag lämnar allt i Guds trygga hand, litar på att han kan ta hand om allt, då kan saker och ting ta ny fart. Jag behöver inte göra allt i egen kraft och enligt egna tankar och begränsningar. Jag få göra det i Guds kraft, han har makt att förändra och leda in på rätta vägar såsom han tänkt att det skulle bli. Så jag överlämnar allt till honom och låter mig ledas i hans kärleks kraft.