onsdag 28 juni 2017

Väntans tider

  Graviditet, Mage, Baby, Förväntar Sig
Den som väntat på att ett barn eller barnbarn skall födas vet att "intet är som väntans tider". Man vet att det måste få ta sin tid samtidigt som väntan kan kännas outhärdlig. På samma sätt är det när vi sätter vår tro till Guds löften. Väntan på bönesvaret kan kännas väldigt svår och tvivel kan komma i vägen.

Själv väntar jag just nu på många bönesvar att gå i uppfyllelse, ett av dem skulle jag behöva få svar på inom några dagar. Jag vet att Gud sagt ja och amen till alla sina löften och att han är trofast i allt vad han gör. Så jag fortsätter bekänna löftet-bibelordet enligt min önskan. Jag tackar Gud för att bönesvaret skall komma och prisar honom som är kärlek och som sagt att han skall av sin rikedom i Kristus Jesus ge mig allt vad jag behöver. Guds löften kan ju täcka alla våra behov, om det så gäller hälsa, ekonomi, hus och hem eller familj-relationer, vad det än är.

Ords. 13:12 Förlängd väntan tär på hjärtat, uppfylld önskan är ett livets träd.
Ords. 3:5 Förtrösta Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte ditt förstånd.

När det ser ut som att du inte kommer att få ditt bönesvar, fortsätt envist att bekänna Guds ord enligt ditt behov. Lyssna inte på lögnaren som talar till dig att det här kommer du inte att få något bönesvar på, det är omöjligt. Tala till den onde som ljuger, Guds ord, bekänn det högt och berätta att för Gud är allting möjligt. Den som bor i dig är större än den som är i världen.