måndag 17 juli 2017

Också din kropp skall bo i trygghet

Herren är vår tillflykt och hjälp i nödens stunder, hur situationen än ser ut. Just nu har vi en oro här, för en som inte är kattvän kan det se ut som ett banalt bekymmer, men här är vi oroade då vår katt försvunnit.

I morse läste jag Ps. 16:9 , också min kropp får bo i trygghet, han bryr sig om hela sin skapelse. Det är det arv vi fått från Herren, vi får vara trygga och lita på att han tar hand om allt. Det står också att han ser till både människor och djur. Så jag har bekänt över vår katt som är försvunnen att hans kropp skall få bo i trygghet där han är, även om det just nu regnar och blåser. Det som han mest av allt avskyr. Jag litar på att Gud skall ta hand om honom och föra honom hem.

Denna månad har vi i vår familj fått många bönesvar, Gud har fyllt våra behov och önskningar och det gläder vi oss mycket över!! På samma sätt litar jag på att han också nu skall ge oss bönesvar.

Ps. 16: 6-9 En ljuvlig lott har tillfallit mig,
 ett underbart arv har jag fått.
 Jag prisar Herren som ger mig råd.
 Även mitt inre förmanar mig
 om natten.
 Jag har alltid Herren för ögonen.
 Han är vid min högra sida,
 jag vacklar inte. 
  Därför gläds mitt hjärta
 och jublar min ära. 
 Även min kropp får vila trygg.