lördag 29 juli 2017

Morgonrodnadens vingar

Ps. 139: 9-10 Tar jag morgonrodnadens vingar,
 gör jag mig en boning
 ytterst i havet,
 ska också där din hand leda mig
 och din högra hand hålla mig.
 

Även om jag skyndar mig dit där solen går upp eller gömmer mig vid havets yttersta gräns, så kommer din hand att leda mig och din styrka att hjälpa mig.(Lev. bibeln)

Gud ser oss överallt och det är honom vi skall frukta, inte allt annat i världen. Det är han som är vårt beskydd och därför får vi vara glada att han är vår Far. Han är med oss i medgång och motgång, ljus och mörker, och hans önskan är att få leda oss på hans vägar som är de rätta vägarna. Han är den som skapat oss och som vet vad som skadar oss och vad som är bäst för oss, därför skall vi inte vara motsträviga utan hålla oss i hans närhet och lyssna till hans röst genom den helige Ande.

Guds önskan för oss är att vi skall tjäna i hans rike så att hans vilja får ske. Han vill att vi går ut med budskapet om Jesu Kristi frälsning och korsdöd, att den kärlek han har till varje enskild människa skall bli känt för alla. Vi skall lägga händerna på människor och be för dem så att de kan bli helade och upprättade, så att Jesus får se frukt av sitt lidande. Guds kärlek skall förmedlas genom dem som tror och tjänar honom. Gud själv skall leda oss på morgonrodnadens vingar eller var vi än befinner oss.