tisdag 5 mars 2024

Rör vid mig

 


 Vaknade i morse av att någon kysste min panna, det var ingen fysisk person utan jag upplevde det som en hälsning från Gud. En profan sång från 70-talet sjöng i mitt huvud: "Rör vid mig, så jag känner att jag lever. Rör vid mig och håll mig nära dig". Det var bara själva orden i refrängen som talade till mig och jag tänker att vi är många som behöver uppleva Guds vidrörande och hans tilltal, att få vara nära honom, i hans hand. Så ta dom orden till dig, låt dig styrkas i hans närvaro, han finns alltid där för dig.

Läste i dag någons uppmuntran på Facebook, texten i Kärnbibeln från Luk. 12:6-7, om fem sparvar som säljs för två assarion, vilket man egentligen bara  kunde få fyra sparvar för, den femte kom på köpet. Det här talar om hur ingen av oss är bortglömd av Gud, vi behöver inte vara rädda även om vi känner oss osynliga i världen. Om Gud såg denna sparv, hur mycket mer ser han då inte oss människor som han köpt med Jesu dyra blod.

Jag vill välsigna din dag, vem än du är som läser detta, vet att du är så dyrbar, så sedd, så värdefull för honom. Jag ber att din dag ska bli speciell, där du känner Jesu närvaro och hans omsorg om dig. Du är aldrig glömd, aldrig övergiven. Himmelens änglar ser dig och vill betjäna dig, kom in i Jesu närvaro.