torsdag 3 mars 2016

Här ska spikas!

Förkastelse, mindervärde, utanförskap, ensamhet, sjukdom, smärta.... Det här är vad den onde vill lägga på oss. MEN allt blev spikat på korset. Varje gång någon sårar mig skall jag se det spikat på korset. Varje gång sjukdom vill attackera min kropp skall jag se den spikad på korset. Varje gång förakt eller mobbning kommer emot mig, förkylning, misslyckande, frestelse, ogudaktig världslighet, död och sjukdomsbesked, undergrävd ekonomi och brist... och mycket mer. Då skall jag genast se det spikat på korset. Och jag skall säga: "Jesus tog allt, han gjorde det för mig!" Jag ser blodet som rann när jag ser upp till Frälsaren på korset, det renar och lindrar och helar, omvänder till förlåtelse. Försonar, befriar och upprättar. Jag får dö med honom på korset för att bli helt ny, det gamla är förgånget.