fredag 4 november 2016

Det goda vinet

Joh. 2:10
"Alla sätter fram det goda vinet först, och sedan det sämre när gästerna börjar bli berusade. Men du har sparat det goda vinet ända till nu."
 

Personligen tror jag så, att Jesus vill ge oss den helige Ande på ett mycket överflödande sätt i denna sista tid. När Jesu "verksamhet" startade fick man genast börja se tecken och under, människor blev helade, upprättade, befriade. Men det började med vinet. Vi har fått ta emot den helige Ande och uppleva Guds närvaro, kanske många på ett mycket starkt sätt. Men ännu återstår det verkligt goda vinet där vi "vanliga" människor skall få se tecknen och undren. Jag tror att Jesus har sparat det goda vinet till nu.

Jer. 29: 11-13
Jag vet vilka planer jag har för er, säger Herren. Det är goda planer och inte onda, för jag vill ge er en framtid och ett hopp. När ni ber ska jag lyssna. Ni ska finna mig när ni söker mig, om ni verkligen gör det uppriktigt och allvarligt.

Sök, sök Herrens närvaro varje möjlig stund. Lämna bort alla "onödiga saker". Ge ett sådant offer till Gud att du vill söka honom först av allt, att allt det andra kommer efteråt. Vi behöver alla Gud! Vi kan inte klara oss utan honom som står evigt fast. Vi behöver vara nära honom som är livet för att en dag få ta emot av det goda vinet.