tisdag 31 januari 2017

Tron på det namnet


Har du som jag någon gång fått prestationsångest och tänkt att din tro är för svag för att du skall kunna bli helad? Man har sagt att du måste tro, du måste ha förväntan på vad Gud kan göra om du skall kunna bli helad.
Den lame mannen vid Sköna porten blev helad genom tron på Jesu namn. Det räckte enligt Apg.3:16 som säger "Och genom tron på hans namn har det namnet gett styrka åt denne man som ni ser och känner. Tron som kommer genom det namnet har gett honom full hälsa, som ni alla ser.
" Guds ord gäller ju för oss alla och då är också detta ett löfte för oss. Det räcker om vi har tro på namnet Jesus och om vi har tagit emot honom i vårt hjärta så bor han ju där genom den helige Ande, alltså har vi redan tro. 

Om vi tror att Jesus är
Mitt ljus och min frälsning Ps. 27:1
Min hjälpare och befriare Ps. 40:18
Min Läkare 2 Mos. 15:26
och så vidare alla de många namn som vår Frälsare har, så finns det ju ingen anledning till att vi inte skulle kunna bli helade. För mannen i Sköna porten räckte det med tron på det namnet för att han skulle få full hälsa.