tisdag 22 oktober 2019

Kom till källan Jesus

"Gud, låt ditt ord ljuda i menigheten. Helig Ande kom med din kraft och Guds kärlek till den som längtar eller har bara tomhet och meningslöshet i sitt hjärta. Och låt Jesus bli synlig i allt detta."

Så kan vi be för varandra och människor som lider och behöver få möta Jesu kärlek och Guds nåd.



Kom till Jesus och lämna din börda. Han vill hjälpa dig.Låt honom få bo i ditt hjärta. Han har sett dina tårar när du bad, på natten och om dagen. Bara Jesus kan leda dig på rätt väg och han vill alltid vara nära dig. När vi är svaga är Jesus stark i oss. Jesus har sett din törst och din längtan och han vill fylla dig med sitt levande vatten.
Bibeln talar om Jesus och den samariska kvinnan vid en brunn, Jesus talade till henne, som var en synderska:
Joh. 4:10-14 Jesus svarade henne: "Om du kände till Guds gåva och vem det är som ber dig: Ge mig lite att dricka, då skulle du ha bett honom, och han hade gett dig levande vatten Hon sade: "Herre, du har ingen kruka och brunnen är djup. Så varifrån får du det levande vattnet?  Är du större än vår far Jakob? Han gav oss brunnen och drack ur den själv, likaså hans söner och hans boskap."
  Jesus svarade henne: "Den som dricker av det här vattnet blir törstig igen.  Men den som dricker av det vatten jag ger honom ska aldrig någonsin törsta. Det vatten jag ger blir en källa i honom med vatten som flödar fram till evigt liv."  Kvinnan sade till honom: "Herre, ge mig det vattnet, så att jag slipper bli törstig och gå hit och hämta vatten." 
 
Jesu kärlek är för oss en källa vi får dricka ifrån. Han vill ge strömmar av levande vatten till var och en som vill ta emot. Ingen är för syndig eller för liten, Jesus älskar alla människor. Och när vi tagit emot från den källan kan vi ge vidare till andra det som vi själva fått.
Joh. 7:37-39 På den sista dagen, den största i högtiden, stod Jesus och ropade: "Om någon är törstig, kom till mig och drick! Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram."  Detta sade han om Anden, som de skulle få som trodde på honom.