söndag 2 oktober 2022

Tacksam


 

Vaknar med tacksamhet och glädje denna söndag morgon. Tacksam till Jesus för allt han gjort och gett till mig. Tacksam att han frälst mig, att han tagit alla mina sjukdomar, alla mina svagheter och gjort dem till sina, så att jag fick sättas fri. Och inte bara mig utan för varje människa på jorden! Ja, också för dig har han gjort det, vad du än hamnat i så kan han förlåta när du ber om det. Tacksam till Gud att han hade så stor kärlek till oss att han lät sin Son utstå all smärta och mörker fastän han inget ont gjort.Älskar dig Fader, älskar dig Jesus! 

Ja, egentligen fanns ju inte tacksamheten och glädjen där genast jag vaknade utan i stället hade jag något tungsinne över mig, men jag tillät inte mörker komma över mitt sinne utan sökte Jesus i min ande. Det var då som tacksamheten kom in i mitt hjärta och glädjen bubblade fram. Omständigheter kan jag inte ändra på, men jag kan medvetande-göra mig om det som finns på insidan varje gång deppighet vill tränga på. Just i denna tid är detta viktigare än någonsin, men det behöver övas upp. Vi söker Jesus varje dag, läser Guds ord och vet varje stund i livet att han alltid är oss nära så att när mörker råder har vi ljus på vår insida.

1 Joh. 1:5  Det budskap vi har hört från Jesus, och som vi nu berättar vidare för er, är att Gud är ljus och att det inte finns något mörker i honom.

Hebr. 12: 24-25, 28 Ni har kommit till Jesus själv, han som blev medlare i ett nytt förbund mellan Gud och människor då han offrade sitt blod på korset. Och hans blod ropar inte på hämnd så som Abels blod gjorde. Nej, det ropar till Gud om förlåtelse. Se därför till att ni inte avvisar Gud när han talar till er. 

 Vi tillhör Guds eget folk och har byggt våra liv på den eviga grund som aldrig ska försvinna. Låt oss därför vara tacksamma och tjäna Gud så som han vill. Vi bävar inför Gud och ger honom äran.