måndag 27 juni 2016

Ett rop till Herren



Ps. 18:6  I min förtvivlan ropade jag till Herren om hjälp, och han hörde mig i sitt tempel. Mitt nödrop nådde hans öron
Alla har vi väl nån gång ropat till Herren i vår nöd. Och jag bara vet att han svarar när hans barn ropar från hjärtat. Bekänner honom som Herre och Undergörare, bekänner vad han lovar i sitt ord. Och vet att han skall ge bönesvar. Fylla med sin frid.

PHs. 145:18 Herren är nära
 alla som ropar till honom,
 alla som ropar till honom 
 i sanning.

Oftast tänker vi väl först på vem vi kan gå till, vem som kan hjälpa, och det är underbart att ha människor som stöder en., men det bästa är att först själv ropa till den Gud som alltid kan hjälpa. Och vi kan också åkalla hjälp i Jesu namn och blod!

Ps. 3:5 Jag ropar högt till Herren ,
 och han svarar mig
 från sitt heliga berg.