lördag 4 juni 2016

Sök det som finns i himlen

Kol. 3: 1-2 Om ni nu har uppstått med Kristus, sök då det som är där ovan, där Kristus sitter på Guds högra sida. Tänk på det som är där ovan, inte på det som är på jorden. 

Om vi går in i bönen med själ och hjärta och verkligen söker det som Gud har "där ovan", i himlen, då skall vi kunna se något av Guds tankar för oss, för hans tankar är ju så mycket högre för oss än vi någonsin kan tänka oss. I det naturliga tänker vi på det som vi ser för oss här på jorden men när vi lyfter blicken och ser upp till honom för vilken allt är möjligt och talar ut det som han säger om oss, då skall det övernaturliga också kunna ta plats och bli en verklighet här på jorden! Vi kan få se uppståndelsekraften i funktion.

  Jes. 55: 9-11  Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger Herren .  Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar. Liksom regnet och snön faller från himlen och inte återvänder dit, förrän det har vattnat jorden och gjort den fruktbar och ger säd till att så och bröd till att äta, så skall det vara med ordet som går ut från min mun. Förgäves skall det inte vända tillbaka till mig utan att ha verkat vad jag vill, och utfört det vartill jag har sänt ut det.