onsdag 6 november 2019

Bibelord alfabetiskt


Roade mig själv med att söka bibelord som börjar enligt alfabetets bokstäver. 
 
Amen, kom Herre Jesus! Upp. 22:20

Bara hos Gud har min själ sin ro, från honom kommer min frälsning Ps. 62:2

Cymbaler, prisa honom med klingande cymbaler. Ps. 150:5

Den rättfärdige skall leva av tro. Rom. 1:17

Evigheten har han lagt i människornas hjärtan. Pred. 3:11

Frälsningen finns hos Herren. Låt din välsignelse vila över ditt folk! Ps. 3:9

Gud såg att ljuset var gott, och han skilde ljuset från mörkret. 1 Mos. 1:4

Herren är min herde, mig ska inget fattas. Ps. 23:1

Ingen är helig som Herren, för ingen finns utom du. Ingen klippa är som vår Gud. 1 Sam. 2:2

Jesus sade: ”Gå, din tro har frälst dig”! Mark. 10:52

Kristus är densamme i går och i dag och i evighet. Hebr. 13:8

Livets Andes lag har i Kristus gett mig fri från syndens och dödens lag. Rom. 8:2

Mätta oss med din nåd när morgonen gryr, så att vi får jubla och glädjas i alla våra dagar. Ps. 90:14

Nåden vare med er alla. Hebr. 13:25

Om inte din undervisning var min glädje, skulle jag gå under i mitt lidande. Ps. 119:92

Prisa Herren, för Herren är god, lovsjung hans namn, för det är ljuvligt. Ps. 135:3

Quo vadis domine. Herre, vart går du? Jesus svarade:”.. Längre fram skall du följa mig”. Joh. 13:36

Riket är Herrens och han råder över folken. Ps. 22:29

Så säger Herren din återlösare, Israels Helige: Jag är Herren din Gud som lär dig vad nyttigt är, som leder dig på vägen du ska vandra. Jes. 48:17

Tjäna Herren med glädje, kom inför Hans ansikte med jubelrop! Ps. 100:2

Utan uppenbarelsen går folket vilse, lycklig är den som tar vara på Guds undervisning. Ords. 29:18

Vaka, stå fasta i tron, var modiga och starka! 1 Kor. 16:13

Xmas, förkortn. för Christmas, Kristus (Christ). Kristus är lagens fullbordan, till rättfärdighet för var och en som tror. Rom. 10:4

Yppersta budet: Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Matt- 22:37

Zenit, när solen skiner rakt ner och ingen skugga finns. Solen blev stående mitt på himlen.. Aldrig har någon dag varit som denna, varken förr eller senare, då Herren lyssnade till en mans ord. Herren stred för Israel. Josua 10:13-14

Åkalla hans namn, gör hans gärningar kända bland folken! 1 Krön. 16:8

Älska varandra uppriktigt. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Rom. 12:9

Öppna portarna och låt ett rättfärdigt folk träda in, ett folk som förblir troget. Den som är fast i sinnet bevarar du i frid, i frid, för han förtröstar på dig. Jes. 26:2-3