söndag 3 juli 2016

Djup, stilla frid

Joh. 14:27  Jag lämnar en gåva efter mig, och det är frid. Ni ska få av min frid, en frid som ingen här i världen kan ge er. Var därför inte oroliga och rädda.

Den frid Gud ger övergår allt förstånd. Det är en stilla ro på bergfast grund och den kan inte förklaras, bara erfaras. Om vi från ett uppriktigt hjärta ber den helige Ande om att fylla oss med Guds frid, då kommer han att göra det. Då behöver vi inte oroa oss, vi får lämna alla bekymmer till Herren även om omständigheterna säger något annat. Vårt liv går upp och går ner, det kan vi inte komma undan, men han har lovat vara med oss alla dagar och ge oss av sin frid och kraft och styrka för varje ny dag. Han skall aldrig lämna dig eller överge dig!



Jag kan ej alls förklara här den frid min själ nu har.
Jag bara vet att jag har fått en vila underbar.

Jag har djup, stilla frid i min själ, i min själ.
Jag har djup, stilla frid i min själ.
Och när oron omkring mig vill tränga sig på :
I min själ har jag frid ändå.

Och om jag möter kamp och strid, jag Jesu kärlek ser.
Mitt inre fylls av ro och frid, jag är ej ensam mer.

Jag har djup, stilla frid i min själ, i min själ.
Jag har djup, stilla frid i min själ.
Och när oron omkring mig vill tränga sig på :
I min själ har jag frid ändå.