lördag 27 augusti 2016

I Guds öppna famn

Kommer inför dig, Gud, i tidig morgon. Medan sinnet ännu är rent och oförstört, opåverkat. Söker ditt hjärtas pulsslag, din närhet, ingenting annat. Hör dina kärleksfulla ord, upplever din hand som rör vid mig. Sinnet som fylls av den varma, kärleksfulla beröringen, som inte är lik någon annan beröring. Just då behöver jag ingenting annat i världen. Det dyrbaraste som finns är att höra din röst, ditt stöd, dina ord som stärker vår gemenskap. Att få höra hur du ser på mig, dina tankar för mig, bara få vara nära dig. Din frid och kärlek fyller hjärtat och hela min varelse. Det är en kraft av helande balsam till varje cell i kroppen, till själen. Så behöver vi alla få vara, dina barn. Ofta, ofta.



Ps. 130:6 
Min själ längtar efter Herren
 mer än väktarna efter morgonen,
 mer än väktarna efter morgonen.

Du som längtar efter Herren, kryp upp i hans famn medan du lyssnar till sången. Sök honom för den han är, varje mänskas kärleksfulla Fader. Låt honom röra vid ditt hjärta och fylla dig med sin kraft och helande balsam.