måndag 1 augusti 2016

Älskar dig, Jesus



Hur härligt är det inte att få vara ett Guds barn, att vara älskad av Jesus. Och hur ljuvligt att få bedyra honom sin kärlek, att känna och veta att han är min Frälsare, min Jesus. Trots att jag är vad jag är så lovar han att alltid vara min vän i varje situation och han är också din vän, en vän som aldrig sviker. Tänk att hans kärlek är så stor och utgivande, tänk att få vara en del av den och själv få ge. Att få vara kärleksfull mot vår medmänniska precis som Jesus är.

1 Tess. 3: 12-13 Vi ber också att Herren Jesus ska låta er kärlek till varandra och till alla människor bli stark och överflödande, precis som vår kärlek till er. Ja, vi ber att Herren Jesus ska styrka er och göra er fria från synd, så att ni är värdiga att stå inför vår Gud och Far, den dag vår Herre Jesus kommer med alla som tillhör honom.