söndag 14 augusti 2016

Leva i Guds vilja



Fil 2:13  För det är Gud som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja ska ske.  ( Det är ju han som påverkar er vilja och ger er kraft att göra det han vill. Lev.Bib.)

Ps. 40:9  Att göra din vilja, min Gud,
 är min glädje.
 Din lag är i mitt hjärta.  (Jag vill gärna göra det du väntar av mig, min Gud, för din lag är skriven i mitt inre!"Lev. Bib.)

Vi har så många egna tankar vad vi vill göra och uträtta, men bara när vi lever enligt Guds vilja och hans planer och ritningar för oss, då har vi kommit in i rätt position. När vi söker honom för den han är och litar på att han har det bästa för oss. En Fader som vet vad hans barn behöver och vilka gåvor vi skall fungera i, överlåtna till honom så att vi bäst kan betjäna och uppmuntra våra medmänskor på vägen.
 
Jesus, allt till Jesus
allt jag är och har
och längtar att få bli

Allt jag har av drömmar
allt jag vill
Jag överlämnar nu
och lägger i Din hand

Det är bara i Din vilja
som min frihet är
Det är bara i Din vilja
som min frihet är
Jesus, allt till Jesus
allt jag är och har
och längtar att få bli