onsdag 17 augusti 2016

Så länge jag lever



Så länge jag lever, så länge hjärtat slår... Så länge vill jag tjäna Herren och hålla mig till honom. Ibland på jobbet måste jag gå undan för att kunden inte skall se att det känns som att jag håller på att tuppa av. Eftersom jag sköter om andras hälsa kan jag inte börja tala om min egen svaghet, hjärtat. Ja, Herren är min Läkare och den som helar mig, men tillsvidare medan jag  lever med ett hjärta som krånglar så är situationen som den är. Och det tvingar mig ropa om Guds hjälp!

En sak är ändå säker, så länge jag lever vill jag tjäna Herren och gå på hans vägar, uträtta så mycket jag kan. Stormar och rädslor är något som möter oss alla någon gång på vår livsväg, men Jesus finns där alltid vid vår sida och Guds ord och löften uppmuntrar och ger ny styrka, dag för dag. Allt förmår vi i honom som ger oss kraft.

Ps. 100: 2-3  Tjäna honom med glädje! Sjung och ropa av fröjd, när du kommer inför honom! Försök att förstå vad det betyder att Herren är Gud! Han har skapat oss, och gjort oss till sitt folk. Han vårdar sig om oss som en herde vårdar sig om sina får.