fredag 26 augusti 2016

Jag vill glädja mig i min Gud



2 Tess. 3:3  Men Herren är trofast. Han ska styrka er och skydda er från den onde .

Herren är med oss när vi är med honom. Ropar till honom i nöden och talar till fienden med Guds eget ord och i namnet Jesus. Sedan skall vi få prisa Herren för det ord han gett oss till att segra mot mörkrets makter. Fienden får vika tillbaka. Med Guds hjälp kan vi prisa Herren och glädja oss i honom.

Ps. 56: 9-11 
Du håller räkning
 på mina flyktdagar. Samla mina tårar i din skål, de står ju i din bok.
 Mina fiender ska vika tillbaka
 när jag ropar till dig.
 Detta vet jag,
 för Gud är med mig.
 Med Guds hjälp skall jag prisa hans ord, med Herrens hjälp skall jag prisa hans ord. 

Hab. 3: 17-19 
Fikonträdet blomstrar inte mer, och vinstocken ger ingen skörd. Olivträdets frukt slår fel, och fälten ger ingen föda. Fåren rycks bort ur fållorna, och ingen boskap finns i stallen. Men jag vill jubla i Herren och glädja mig i min frälsnings Gud. Herren , Herren är min starkhet. Han gör mina fötter som hjortens och låter mig gå fram över mina höjder.